Как да постигнете Dolly Zoom в 7 стъпки

Как да постигнете Dolly Zoom в 7 стъпки
Приближението, което се използва в кинематографията, се обляга на техниката, при която се променя фокусното разстояние на обектива. Именно това позволява промяна в разстоянието при различните обекти по време на снимки. Една вариация на приближението - Dolly Zoom е била създадена и използвана за първи път във филма "Vertigo" от фотографа Robert Burks.

Кадър от "Vertigo", заснет през 1958

Във филма "Jaws", Стивън Спилбърг прави така, че обектът да седи пред обектива без да се променят размерите му, като в същото време мести лещите и ползва увеличение. С помощта на зрителни ефекти, фонът продължава да се променя. Това е перфектен пример за употребата на Dolly Zoom.

Dolly Zoomе, заснет с дрон Mavic Pro
В миналото, за да се получите Dolly Zoom ефект, камерата трябваше да се отдалечава от обекта, докато обективът приближава или обратното. За щастие дроновете на DJI са екипирани със 3-осна стабилизация и камери с 4K UHD резолюция, които Ви позволяват да пресъздадете ефекта Dolly Zoom с елементарна пост-продукция.
Процедури
A: Първо - пилотирайте дрона фронтално към обекта, без да промeняте ъгълa на камерата, записвайки видео. Изберете най-високата резолюцията и летете без промяна в скоростта.

B: Импортирайте видеото в софтуер за редакция. Ще използваме Adobe Premiere като пример.
C: Оразмерете видеото чрез скалaта за настройване (изберете Effect Control, след това Video Effects и направете настройка на Scale, намиращ се под Motion). Например, ако оразмерявате 4K видео в 1080p, задайте стойност на Scale: 50.0

D: Под Scale задайте два точкови маркера, съответно в началото и в края на видеото. Със зададени 100% Scale в началото и 50% Scale в края (Scale 4K към 1080p)

E: Накрая настройте скалата на стартовия екран на видеото и направете, така че обектът да изглежда еднакво както в началото, така и в края на видеото.


F: Ако по време на снимки камерата се премести от траекторията си на заснемане, нагласете Position, намиращ се под Motion, после добавете няколко точкови маркера и настройте координатите по осите X и Y, за да направите така, че обекта на екрана да изглежда неподвижен.